U jednom od prethodnih postova Deset pitanja za
dobavljače softvera već je naglašeno da je izbor odgovarajućeg softvera veoma osetljiv zadatak za
organizaciju, a još više kada radite u organizovanom okruženju.
Odluku o izboru novog softvera ne bi trebalo doneti olako, jer bez
odgovarajućeg planiranja i određenog procesa ocenjivanja i izbora sistema,
može doći do propusta i loših investicija. U ovom postu, kao i postovima koji slede, pokušaću da naglasim neke
ključne korake kao i da predložim važne savete koji bi trebalo da pomognu kod
definisanja zahteva za nove softverske aplikacije u vašoj organizaciji. Pre nego što razmatrate dostupne opcija softvera, proverite da li ste dobro
definisali svoje potrebe i šta je to što nova aplikacija treba da radi. Važno
je zapamtiti da će novi sistem koji ne uzima u obzir vaše procese i potrebe samo
dovesti do toga da vaš svakodnevni rad i upravljanje procesima bude teže i komplikovanije
(verujte na reč, imao sam prilliku da to vidim) u praksi). Ovo je mesto gde
definisanje vaših zahteve počinje. 1.Tim
za izbor dobavljača – važno je da članovi ovog tima budu stručni i da razumeju sve
procese u oblasti poslovanja koje aplikativni softver treba da podržava. 2.Razvoj sistemskih zahteva - cilj
u ovoj fazi treba da bude jasno objašnjavanje potreba koje imate potencijalnim dobavljačima. U ovoj fazi, ne bi
trebalo da dajete specifikaciju sa detaljnim sistemskim zahtevima. Najčešća greška u ovom koraku je da dizajnirate
sistem, umesto da definišete poslovne potrebe. 3.Pokušajte
da vaši zahtevi ne budu previše inženjerski ( ipak!) - Uopšteno govoreći,
u većini slučajeva bi imalo smisla odvojiti funkcionalne i ne-funkcionalne
zahteve, međutim, u ovoj fazi najbolje je pojednostaviti zahteve koje kasnije
možete prilagoditi. 4.Ključni
zahtev koje bi trebalo da ocenite: -Procesi: za koje specifične poslovne procese vam je potrebna podrška? Upravljanje
dokumentacijom, sistem kontrole izmena, korektivne i preventivne akcije, itd.? -Izveštaji: Kakvi izrni zahteviveštaji su vam potrebni? Hoćete li zahtevaju tabelarne ili žive izveštaje da
bi doneli važne odluke? -Regulatorni zahtevi: Koje regulatorne zahteve vaš sistem treba
da ispuni? 21 CFR Part 11, Annex 11, ICH E6, 21 CFR Part 820, itd.? -Standardi: Koje standarde vaš sistem mora da ispuni? (ISO 13785, SOX,
GAMP 5, etc.) -Integracija: da li je novi sistem potrebno integrisati sa postojećim?
Ako je potrebno, kako to treba uraditi? -Podrška: koji tip podrške očekujete od vašeg novog sistema? Dokumentacija: da
li ćete zahtevati dokumentaciju za obuku, upustva za korisnike, ili validacione
skripte? Da li već imate minimalni nivo procesnih kontrola kako bi
kontrolisali vaš sistem? -Migracija: Da li je potrebno prebacivati neke od postojećih zapisa u
novi sistem? Koji su izvori podataka i formati podataka za te zapise? -Cena: Koliki su ukupni troškovi za primenu sistema, uključujući licence
i konsultantskie usluge? Koliko će knoštati održavanje? Koliko nadogradnja? 5.Rangirajte vaše zahteve Uz
kompletnu listu zahteva, trebalo bi defiišete značaj savkog zahteva. Ovo bi mogli
da uradite na skali od 1-2-3, kap 1 Lepo je imati, 2 Važno i 3 Kritično.
No comments:
Post a Comment