Monday, May 1, 2017
Kako dizajnirati Lean GMP sistem
Saznajte kako da dizajnirate čiste, efikasne i usklađene GMP-sisteme koji će vam pomoći da pretvorite svoje cijeve u realan kvalitet (27-28 juna 2017 u Berlinu). Ako ste zainteresovani, pogledajte program za dodatne informacije.
(izvor: gmp-compliance.org)
Monday, February 20, 2017
4 zablude o upravljanju kvalitetom
- Upravljanje kvalitetom je skupo
Jeste, ako razmišljate o kupovini gotovog
paketa sistema kvaliteta, out-of-the-bok. Ali to ne mora da bude slučaj.
Postoje rešenja koja ne koštaju mnogo, pa čak je moguće iskoristiti i neka
besplatna rešenja koja mogu pomoći da se uspostavi kvalitet i usaglašenost.
Ali čak i ako vi uložite svoje vreme, sredstva i ljudstvo u izgradnju sistema
kvaliteta, trud će se svakako isplatiti na duže staze. To je mnogo jeftinije rešenje
da se spreče problemi u kvalitetu nego da ih rešavate nakon što se dogode. Bez
sistema kvaliteta, ne možete otkriti probleme sa proizvodom koji je već na
tržištu, što dovodi do skupog procesa povlačenja proizvoda, narušavanja ugleda svoje
robne marke i u nekim industrijama može dovesti do povrede ili bolesti kod vaših
klijenata. Ulaganje male količine vremena i novca u kvalitetna rešenja, može da
vam uštedi beskrajne količine vremena i novca u budućnosti.
Stani ima nade |
2. Upravljanje kvalitetom je nefleksibilno
Mnogi ljudi su zabrinuti da će usvajanje strategije upravljanja
kvalitetom imati za posledicu podešavanje preostalih procesa da bi se uklopili
u sistem. Uz dobar sistem kvaliteta, međutim, istina je potpuno suprotna. Dobra
rešenja sistema kvaliteta mogu biti personalizovana tako da odgovaraju vašoj
organizaciji ili da ne ometaju tekuće poslovanje uopšte. Umesto toga, ona će
podržavati sistem, vodeći računa da
proizvodite kvalitetne proizvode. Upravljanje kvalitetom treba da pomogne da
vaše operacije budu efikasne i usaglašene.
3. Upravljanje kvalitetom ne
garantuje kvalitet proizvoda
Neki
smatraju da ulaganje u upravljanje kvalitetom nije vredno, jer možete imati dobar
sistem kvaliteta, a da i dalje imajte problema sa svojim proizvodima i
uslugama. Međutim, mnoga pitanja kvaliteta su uamenjeno zrokovana sistemskim
problemima tako da sa dobrim upravljanjem kvalitetom, obukama i sistemskim
dokumentimma, možete da detektujete probleme i pomognete na korektan način. Ako
se problemi i dalje javljaju čak i sa rešenjima sistema kvaliteta u mestu, to
samo znači da organizacija ne koristi potpuno
upravljanja kvalitetom. Dakle, umesto da ispitujete sistem ili da zaključite da
to nije vredno, treba da dozvolite sistemu da pomone u pronalaženju oblasti za
poboljšanje.
4. Upravljanje
kvalitetom je namenjeno samo menadžerima
kvaliteta
Neki
ljudi ne razmatraju rešenja za upravljanje kvalitetom, jer oni nemaju reč
"kvalitet" u svojim nazivima radnih mesta. Međutim, svako u okviru
organizacije, bez obzira u kojoj industriji radi, treba da kvalitet ima kao glavni
prioritet. Čak i novi ISO standardi predstavljaju pomak u načinu razmišljanja,
koji predviđa odgovornost za kvalitet svakome, ne samo za rukovodioce višeg
nivoa upravljanja ili specifične profesionalace kvaliteta. Sada, čitave
organizacije usvajaju kulturu koja naglašava vrednost menadžmenta kvalitetom.
Wednesday, February 1, 2017
GANCICLOVIR AND GANCICLOVIR FOR INJECTION
Published draft monographs on:
GANCICLOVIR
GANCICLOVIR FOR INJECTION
for future publication in The International Pharmacopoeia.
Should you have any comments thereon please send these as requested to Dr. Herbert Schmidt by 31 March 2017 using the attached table for comments.
Wednesday, January 11, 2017
7 Principa upravljanja kvalitetom
1. Kvalitetom može i mora da se upravlja
Prvi korak u procesu upravljanja kvalitetom, jeste uočiti
eventualni problem i shvatiti da je moguće
kontrolisati ga.
2. Procesi su problem, a ne ljudi
Ako postooje problemi u vašem procesu, nećete ga rešiti
zapošljavanjem novih radnika niti ponavljanjem obuka. Poboljšajte proces i onda
obučite svoje zaposlene po novim procedurama.
3. Ne obraćajte pažnju na simptome, tražite rešenje
Ako sistemski ne rešavate osnovne probleme u procesu, nikada
nećete biti u stanju da u potpunosti dostignete svoe mogućnosti. Ako, na
primer, odeljenje Prodaje ne ispunjava plan, moguće je da je to zbog zastoja u
proizvodnji. Potrebno je suštinsko rešavanje problema.
4. Svaki zaposleni je odgovoran za kvalitet
Svi u kompaniji, od radnika na liniji pa do višeg menadžmenta,
moraju da shvate da imaju važnu ulogu u obezbeđivanju visokog nivoa kvaliteta u
svojim proizvodima i uslugama. Svako ima kupca je oduševila, a svi oni moraju
pojačati i preuzmu odgovornost za njih.
5. Kvalitet mora biti merljiv
Sistem upravljanja kvalitetom je efikasan samo kada možete da kvantifikuje
rezultate. Potrebno je da vidite kako se procesi sprovode i da li daju željene
efekte. To će vam pomoći da postavite buduće ciljeve i obezbedite da svako
odeljenje teži ka istom rezultatu.
6. Unapređenje kvaliteta mora biti kontinualno
Upravljanje kvalitetom nije nešto što se može uraditi jednom, a
zatim biti zaboravljeno. To nije jedna od "faza" u upravljanju koja
će se završiti nakon repavanja problema. Stvarna poboljšanja moraju često da
se dešavaju i stalno u cilju povećanja zadovoljstva kupaca i njihove lojalnosti.
7. Kvalitet je dugoročna investicija
Kod Upravljanja kvalitetom nima brzih rešenja. TKM je dugoročna
investicija, a dizajniran je tako da vam pomogne da ostvarite dugoročni uspeh. Pre
nego što počnete da tražite bilo koju vrstu softvera za upravljanje kvalitetom,
važno je da proverite da li ste u stanju da primeni osnovne principe u celoj
kompaniji.
Thursday, December 1, 2016
Novo izdanje Juranovog Priručnika o kvalitetu
Sedmo izdanje Juranovog Priručnika o kvalitetu (Juran’s Quality Handbook: The Complete Guide to Performance Excellence), na više od 900 stranica,
predstavlja pažljivo uređeno i potpuno ažurirano šesto izdanje koje je
pripremio Joseph M. Defeo, i omogućava
čitaocima da upotrebe prave metode za postizanje vrhunskih rezultata u bilo
kojoj organizaciji ili industriji. U prvom poglavlju "Univerzalni principi
upravljanja kvalitetom," prikazani su originalni, moćni temelji Juranove teorije,
posebno Juranova trilogija planiranja kvaliteta, kontrole kvaliteta, i
unapređenja kvaliteta. Mudrost i jednostavnost Juranovog pristupa dokazuje
činjenica da i sada važi, isto kao i pre oko 70 godina, kada se pojavilo prvo
izdanje ovog priručnika. Bilo da ste novajlija u kvalitetu ili veteran u
industriji, u ovoj knjizi ćete sigurno pronaći praktične aspekte koje možete odmah primeniti na većinu izazova u pogledu
poboljšanja kvaliteta.
Čitaocima su zatim predstavljena ažurirana poglavlja koja su fokusirana na teme kao što su LEAN i Six Sigma, kao i potpuno novi materijal o upravljanju rizicima, izgradnji fleksibilnog sistema upravljanja kvalitetom, kao I neke pronicljive perspektive o istoriji i značenju same funkcije kvaliteta. Osim toga, ovo izdanje nudi potpuno nove statističke tabele, grafikone i podatke; predstavljeni s relevantni primeri i studije slučaja koje pokazuju kako drugi primjenjuju ove metode i sredstva; i pokazuje čitaocima kako se ISO standardi i drugi regulatorni sistemi mogu povezati sa naporima za unapređenje kvaliteta iz dan u dan.
Ova knjiga svakako je vredan, i dodao bih neophodan, dodatak biblioteci profesionalca koji se bavi kvalitetom. Pročitajte, primeniti Juranove lekcije, i biće te na dobrom putu da transformišete kulturu kvaliteta u vašoj organizaciji.
Thursday, November 17, 2016
Sedam alata Kontrole kvaliteta
Pojam sedam osnovnih alata kvaliteta potiče iz Iknjige oca "krugova kvaliteta" Kaori Išikave (Kaoru Ishikawa) Vodič za kontrolu kvaliteta (Guide to quality control).
- Dijagram uzrok posledica (Cause-and-effect diagram), poznat takođe i kao Išikava ili dijagram riblja kost):upotrebljava za analizu svih mogućih uzroka koji utiču na neku pojavu (grešku, aktivnost, proces). Išikava dijagram predstavlja alat kvaliteta koji usmerava korektivne akcije i predstavlja dobru osnovu za edukativno delovanje i unapređivanje kvaliteta. Jednom konstruisan, dijagram može postati “živi alat” ako se dalje usavršava unošenjem pojedinosti stečenih novim saznanjima i iskustvima.
- Lista za prikupljanje podataka (Check sheet): upotrebljava kada je potrebno na jednostavan i pregledan način prikupiti podatke o parametrima procesa, radi dobijanja jasne slike o činjenicama ( na primer podatke o greškama koje se javljaju u nekom procesu). Uz pomoć ovog alata moguće je prikazati sve vrste parametara procesa, kao i njihovu učestalost..
- Kontrolne karte: alat za razlikovaje varijacija nastalih usled delovanja značajnih ili posebnih uzroka, od slučajnih varijacija koje se dešavaju u procesu. Slučajne varijacije se ponavljaju nasumično u predvidivim granicama. Varijacije nastale pod uticajem značajnih ili posebnih uzroka ukazuju da treba identifikovati neke faktore koji utiču na proces, ispitati ih i dovesti pod kontrolu..
- Histogram: alat kvaliteta koji u grafičkoj formi prikazuje distribuciju grešaka, određenih karakteristika ili aktivnosti prema frekvencijama pojavljivanja. Svaki stub na grafikonu predstavlja jednu ispitivanu pojavu (karakteristiku, aktivnost, grešku) ili interval u okviru raspona podataka, a visina stuba označava broj podataka u određenom intervalu odnosno frekvenciju pojavljivanja pojave koje se prati.
- Pareto dijagram: koristi se u slučajevima kada je moguće identifikovati greške, njihovu učestalost i /ili troškove koji pri tom nastaju i preduzeti korektivne aktivnosti u funkciji otklanjanja grešaka. Zasnovan je na principu koji tvrdi da je mali broj činilaca često odgovoran za većinu efekata.
- Korelacionii dijagram (Scatter diagram): onogućava analizu uzajamne povezanosti dve kvantitativne promenljive (promenu jedne veličine u odnosu na drugu).
- Dijagram toka procesa (Flow chart:) Najjednostavniji i najčešće korišćen alat kvaliteta, koji suži za analizu toka određenog procesa. Glavna karakteristika ovog alata jeste što na jednostavan i vizuelno prihvatljiv način grafički prikazuje tok procesa koje se analizira, po osnovu grafičke prezentacije svih aktivnosti i identifikacije uskih grla u toku procesa.
Sunday, November 6, 2016
Pet CAPA koraka
Pet CAPA koraka |
Velika verovatnoća je da se
CAPA sistem nađe u fokusu tokom audita zbog toga što predstavlja putokaz za
identifikaciju potencijalnih i postojećih problema u kompaniji. CAPA
dokumentacija predstavlja auditorima i izvršnom menadžmentu dobro sredstvo za
razmatranje problema. Dakle, efektivno upravljanje CAPA sistemom predstavlja
kritičnu tačku za usaglašenost sa bilo kojim standardom, o čemu je već billo
reči na ovom blogu (Najbolje prakse za proveru efektivnosti korektivnih ipreventivnih mera (CAPA), i Alati i principi za proveru efektivnosti CAPA).
Sledeći pet osnovnih koraka, kompanije mogu usaglasiti CAPA sistem i obezbediti
uspešnu proveru ili inspekciju.
1. IDENTIFIKACIJA
Prvi korak je možda
očigledan, ali je veoma bitan za identifiajciju/ uspostavljanje sistema CAPA.
Neusaglašenosti koje obuhvata CAPA mogu nastati u različitim situacijama i mogu
da uključuju, ali ne moraju da budu ograničene samo na, interne provere,
eksterne provere, inspekcije regulatornih organa, žalbe korisnika, zapažanja
zaposlenih, podatke iz trenda procene rizika, praćenja performansi
procesa, itd. Tokom ovog početnog koraka
u procesu, veoma je važno da se navedu sve dostupne konkretne informacije koje
dokazuju postojanje problema. Opis bi trebalo da bude sažet ali sa dovoljno
informacija da se problem može lako i detalljno razumeti čitanjem objašnjenja.
Ključne oblasti treba fokusirati na:
- Definisati TAČNO problem
(neusaglašenost)?
- Koliko često se
neusaglašenost događa?
- Koliko veliki problem
predstavlja?
- Kakav uticaj ima?
- Ko poseduje više
informacija?
2.
PROCENA
Kada je problem
identifikovan, drugi korak je primena usaglašene CAPA statističke metodologije
za procenu kvaliteta podataka i identifikaciju problema kvaliteta.
Neusaglašenosti je potrebno proceniti u smislu potencijalnog uticaja, na primer
koje se odnose na bezbednost, pouzdanost, cenu, ili zadovoljstvo kupaca,
kvalitet izveštaja provere, zapisa kvaliteta, servisnih zapisa, žalbi,
povlačenjna proizvoda.
3.
ISTRAGA
(RCA)
Primenom određenih tehnika
može da se kreira lista svih mogućih uzroka. Ovo će predstavljati osnovu za
prikupljanje relevantnih informacija i dalje dokaze, kao što su podaci
ispitivanja, koji će biti potrebni za dalje istraživanje koje će dovesti do
osnovnog uzroka problema. Važno je uzeti u obzir sve moguće uzroke (ne
fokusirati se samo na jedan), odgovarajuće relevantne informacije i dodatne
podatke za utvrđivanje uzroka neusaglašenosti. Veoma je važno da se razmotri
oprema, materijali, osoblje, procedure, dizajn, obuke, softver i spoljni
faktori, i navedu svi mogući uzroci problema. Najčešće tehnike koje se koriste
su Brainstorming sesije, proces mapiranja, Intervjui i primena 5 Zašto tehnike.
Međutim važno je podsetiti na Ajnštajna " ne možemo rešiti probleme
koristeći istu vrstu razmišljanja koju smo koristili kada su problemi nastali."
Dakle, pristup problemu iz drugog ugla, uključujući drugačiji tim i
istraživanje i / ili nove opcije je ključan za efikasnu istragu i analizu
uzroka.
4.
IMPLEMENTACIJA
Četvrti korak u
usaglašenosti CAPA sistema je implementacija, nakon što je istraga je
zatvorena, a potencijalni uzrok identifikovan, potrbno je realizovati CAPA, odnosno potrebno je
napraviti plan koji bi trebalo da obuhvati :
Potrebnu dokumentaciju koja
će biti izmenjena na osnovu procene rizika.
Izmene Procesa / Procedura –
Izmene procesa treba opisati dovoljno detaljno tako da je jasno razumljivo šta
treba da se uradi (izbeži generičke izjave). Očekivani ishod mora da se
razjasni i opiše.
Obuke zaposlenih
Praćenje / Kontrola – mora
biti uvedena da se spreči ponavljanje problema.
CAPA plan takođe mora da
identifikuje lica koja su odgovorna za završetak svakog zadatka, uključujući
rokove i dalje potrebne resurse, ako je primenljivo.
Ali identifikuja i
sprovpđenje plana nije dovoljno; neophodno je efektivno praćenje kako bi se
osiguralo da se plan rešavanja problema i ne stvara nikakve nove probleme.
Kompanije uvek treba da bude svesne da fiksiranje jednog problema može da
stvori još jedan. Imajući ovo u vidu, bilo kakve promene u proizvodnom procesu
koji popraviti problem treba posmatrati kao potencijalni izvor novih problema.
Stoga, nakon što su preduzete preventivne ili korektivne mere, kompanije moraju
osigurati da ne samo da je originalni problem rešen, već i da nijedan novi
problemi nije nastao kao rezultat te akcije.
VERIFIKACIJA
Završni korak u
usaglašenosti CAPA je verifikacija (Najbolje prakse za proveru efektivnosti
korektivnih i preventivnih mera (CAPA)). Jedan od najosnovnijih koraka u
procesu je da pružite dokaz da je proces CAPA konačno uspešno sproveden (Alati
i principi za proveru efektivnosti CAPA). Ova procena mora omogućiti
odgovarajući na nekoliko ključnih pitanja:
- Da li je uzrok je rešen na
trakav način da se spreči ponovno pojavljivanje iste neusaglašenosti?
- Da li su sve definisane
aktivnosti i promene završene i verifikovane?
- Da li su uspostavljene
odgovarajuće kontrole?
- Da li postoji mogućnost da
primenjeno rešenje ima bilo kakav negativan uticaj na proizvod, proces ili
uslugu?
- Da li je celokupan proces
CAPA dobro dokumentovan?
Subscribe to:
Posts (Atom)