- Upravljanje kvalitetom je skupo
Jeste, ako razmišljate o kupovini gotovog
paketa sistema kvaliteta, out-of-the-bok. Ali to ne mora da bude slučaj.
Postoje rešenja koja ne koštaju mnogo, pa čak je moguće iskoristiti i neka
besplatna rešenja koja mogu pomoći da se uspostavi kvalitet i usaglašenost.
Ali čak i ako vi uložite svoje vreme, sredstva i ljudstvo u izgradnju sistema
kvaliteta, trud će se svakako isplatiti na duže staze. To je mnogo jeftinije rešenje
da se spreče problemi u kvalitetu nego da ih rešavate nakon što se dogode. Bez
sistema kvaliteta, ne možete otkriti probleme sa proizvodom koji je već na
tržištu, što dovodi do skupog procesa povlačenja proizvoda, narušavanja ugleda svoje
robne marke i u nekim industrijama može dovesti do povrede ili bolesti kod vaših
klijenata. Ulaganje male količine vremena i novca u kvalitetna rešenja, može da
vam uštedi beskrajne količine vremena i novca u budućnosti.
Stani ima nade |
2. Upravljanje kvalitetom je nefleksibilno
Mnogi ljudi su zabrinuti da će usvajanje strategije upravljanja
kvalitetom imati za posledicu podešavanje preostalih procesa da bi se uklopili
u sistem. Uz dobar sistem kvaliteta, međutim, istina je potpuno suprotna. Dobra
rešenja sistema kvaliteta mogu biti personalizovana tako da odgovaraju vašoj
organizaciji ili da ne ometaju tekuće poslovanje uopšte. Umesto toga, ona će
podržavati sistem, vodeći računa da
proizvodite kvalitetne proizvode. Upravljanje kvalitetom treba da pomogne da
vaše operacije budu efikasne i usaglašene.
3. Upravljanje kvalitetom ne
garantuje kvalitet proizvoda
Neki
smatraju da ulaganje u upravljanje kvalitetom nije vredno, jer možete imati dobar
sistem kvaliteta, a da i dalje imajte problema sa svojim proizvodima i
uslugama. Međutim, mnoga pitanja kvaliteta su uamenjeno zrokovana sistemskim
problemima tako da sa dobrim upravljanjem kvalitetom, obukama i sistemskim
dokumentimma, možete da detektujete probleme i pomognete na korektan način. Ako
se problemi i dalje javljaju čak i sa rešenjima sistema kvaliteta u mestu, to
samo znači da organizacija ne koristi potpuno
upravljanja kvalitetom. Dakle, umesto da ispitujete sistem ili da zaključite da
to nije vredno, treba da dozvolite sistemu da pomone u pronalaženju oblasti za
poboljšanje.
4. Upravljanje
kvalitetom je namenjeno samo menadžerima
kvaliteta
Neki
ljudi ne razmatraju rešenja za upravljanje kvalitetom, jer oni nemaju reč
"kvalitet" u svojim nazivima radnih mesta. Međutim, svako u okviru
organizacije, bez obzira u kojoj industriji radi, treba da kvalitet ima kao glavni
prioritet. Čak i novi ISO standardi predstavljaju pomak u načinu razmišljanja,
koji predviđa odgovornost za kvalitet svakome, ne samo za rukovodioce višeg
nivoa upravljanja ili specifične profesionalace kvaliteta. Sada, čitave
organizacije usvajaju kulturu koja naglašava vrednost menadžmenta kvalitetom.